۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۱۷

عجم:

رفع موانع تولید نیازمند همدلی و مفاهمه و دوری از فرافکنی است

رفع موانع تولید نیازمند همدلی و مفاهمه و دوری از فرافکنی است

قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: رفع موانع تولید نیازمند دوری از فرافکنی و تحقق همدلی، هم فکری و حرکت بر مبنای علم و دانش و نیازسنجی روز است.

به گزارش خبرنگار مهر همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان قزوین ظهر سه شنبه با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی استانداری، داود محمدی، روح الله عباسپور، رجب رحمانی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حسن جمشیدی ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمع زیادی از صنعتگران و معدن کاران استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد.

احمد عجم در این مراسم گفت: با نگاهی منطقی به وضعیت گذشته و حال استان می توان گفت شرایط کنونی قابل مقایسه نیست و این که بخواهیم با فرافکنی مشکلات حوزه تولید را تنها در حاکمیت ببینیم منطقی نیست.

وی افزود: با این همه مشکلات که تحریم ها بیشترین عامل آن بود آیا رویش نداشتیم و کسب رتبه های برتر بیانگر تلاش و همراهی و پیگیری مسئولان در کنار تولیدکنندگان نبوده است که تنها از یک دستگاه انتظار معجزه داریم.

  

این مسئول بیان کرد: همه با مشکلات حوزه صنعت آشنا هستیم اما آیا برای نمونه مجلس می تواند ساماندهی کارها را به تنهایی انجام دهد و سایر بخشها کاری نکنند لذا به نظر می رسد نباید فرافکنی کنیم و مشکلات را به حساب دیگران بگذاریم بلکه لازم است منطقی رفتار کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: صنعتگر نباید دغدغه اختلاف دیدگاه بین دولت و مجلس را داشته باشد و به عنوان نماینده دولت بخشی از مشکلات بخش صنعت را می پذیرم اما اینکه برخی می گویند سوء مدیریت 70 درصد و تحریم 30 درصد در مشکلات دخیل بوده واقع گرایانه نیست و آیا در اراده خادمان ملت خللی دیده شده که عامدانه و آگاهانه مانع تراشی کرده اند در حالی که همه صنعتگران شاهد پیگیری مسائل و مشکلات خود توسط مسئولان استان هستند.

وی افزود: وقتی سرمایه درگردش بانکها محدود است و قادر به تامین تسهیلات نیستند چه باید کرد، در شرایطی که سالهاست پیگیر شدیم تا حساب واحدهای صنعتی استان به داخل استان منتقل شود تا با تقویت منابع بانکی بتوانیم میزان تسهیلات را بالا ببریم چقدر همراهی صورت گرفت و چرا نتیجه نداد امروز هم اگر بخواهیم مشکلات را ریشه ای حل کنیم باید از خودسانسوری دست برداریم و نقش خود را در این مشکلات قبول کنیم.

عجم یادآورشد: در استان قزوین با وجود بیش از 3500 واحد صنعتی گاهی قیاس های غیر منطقی می کنیم و با منطقه ای با 50 واحد خود را محک می زنیم در حالی که این موضوع درست نیست و دولت در عرصه تولید، صنعت، معدن و کشاورزی تصمیماتی گرفته تا موانع را برطرف کند.

  

این مسئول اظهارداشت: ادعا نداریم که بدون اشتباه هستیم اما بسیاری از تصمیمات با حضور و مشاوره خود صنعتگران اتخاذ شده ولی امروز نباید فرصت سوزی کرده و مشکل تحریم ها را جدی تلقی نکنیم و به بهانه یک تحلیل و برداشت غلط آدرس اشتباه بدهیم.

عجم تصریح کرد: اگر با واقعیت ها روبرو نشویم و تغییر رویکرد ندهیم به موفقیت نمی رسیم و امروز باید با یک زبان مشترک به حل مشکلات اقدام کنیم و ما نیز دنبال این هستیم که با آرامش مدیریت کنیم.

استاندار قزوین گفت: به منتقدان باید گفت اگر مشکل مدیریتی داریم چرا همواره در رده های بالای صنعت هستیم و چرا 137 میلیارد تومان در استان درست هزینه شده گفته نمی شود اما برای 500 میلیون تومان هزینه که یک نهاد قانع نشده و جای پاسخگویی داریم چرا کار یک بانک متوقف شده و مشکل ایجاد می شود.

وی گفت: بعنوان نماینده دولت کوتاهی خود را در برخی زمینه ها می پذیریم اما انتظار داریم بقیه هم قصور خود را بپذیرند زیرا اگر بحث بیان مسائل باشد ماهم 80 مورد مشکلات را مطرح می کنیم که دیگران باید پاسخگو باشند.

  
استاندار قزوین بیان کرد: باید مشکلات واحدهای صنعتی دسته بندی و هر کدام در حوزه خود بررسی شود زیرا عرصه تولید پر تلاطم و پیچیده است و صلابت در استمرار این راه در کنار قدرت بالای ریسک پذیری صنعتگران توانسته کارها را جلو برد اما وقتی صادرکننده ما به دلیل تحریم و فشار دشمنان قادر نیست پول کالای خود را دریافت کند دیگر مدیریتها کاری نمی توانند انجام دهند.

بررسی مشکلات در جلسات تخصصی باشد نه تریبونها

این مسئول یادآورشد: معتقدیم که بررسی و حل مشکلات باید در جلسات تخصصی انجام شود نه در تریبونها و با دادن اختیار به مسئولان اجازه دهیم مشکلات حل شود.

عجم تصریح کرد: صنعتگران باید دست روی زانوی خود بگذارند و بدانند با همایش ها و فرافکنی مشکلات حل نمی شود اما به تاسی از دولت هر کاری که توانسته ایم انجام داده ایم و با پیگیری امور تلاش کرده ایم بدور از تنش ها و حاشیه ها به فکر صنعتگران باشیم که در این راستا با تشکیل کارگروه معدن گامی در تسهیل امور این بخش برداشته ایم.

خام فروشی مواد معدنی اشتباه است
   
استاندار قزوین یادآورشد: خام فروشی مواد معدنی بیداد می کند که باید متوقف شود زیرا معدن می تواند به توسعه صنعت شتاب بخشد اما این کار نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.

وی افزود: رفع موانع تولید نیازمند همدلی است و از صنعتگران انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب از این فرصت بهترین استفاده را کنند و با هم افزایی و هم پوشانی به سمتی حرکت کنیم تا مشکلات به حداقل برسد.

  

این مسئول تصریح کرد: باید با تغییر رویکردها و دسته بندی مشکلات با یک زبان علمی قابل فهم برای همگان برای عبور از محدودیت ها با حرکت بر مبنای علم دانش و نیازسنجی و کنار هم گذاشتن فرصت ها و تهدیدها و هماهنگی بین سازمانها و استانداری همه کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

در این مراسم از 33 صنعتگر و معدنکار نمونه استانی و چهار صنعتگر کشوری تجلیل شد.

 

کد خبر 2088784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha